De perfecte LinkedIn headline

LinkedIn is essentieel voor jouw (online) reputatie. Een up-to-date LinkedIn-profiel is namelijk minstens zo belangrijk als een goed cv! Potentiële werkgevers en recruiters struinen sociale media af op zoek naar nieuw personeel en kunnen daarbij zomaar bij jou terechtkomen. Sommige LinkedIn profielen die je tegenkomt hebben de ‘wow factor’, en dat wil jij natuurlijk ook. Geen probleem, want Young Financials helpt jou aan dat professionele LinkedIn profiel!

Wij hebben álle LinkedIn tips op het gebied van headlines voor je op een rijtje gezet, dus lees deze goed en pas je headline vandaag nog aan. Binnen no-time heb jij een fantastisch profiel!

 

Wat is de headline?

De headline van je LinkedIn-profiel bestaat uit 120 tekens en staat direct onder je naam. Deze regel verschijnt bij zoekopdrachten in LinkedIn en bij berichten die je met LinkedIn verstuurt. De headline is een belangrijk onderdeel van je profiel. In je headline kun je namelijk zoekwoorden opnemen waarop jij wilt dat je gevonden wordt door recruiters. Je hebt slechts 120 tekens om jezelf te verkopen. Het is daarom belangrijk dat je van elk beschikbaar teken gebruik maakt om een verpletterende indruk achter te laten!

 

Kracht van herhaling

LinkedIn is één grote zoekmachine. Daarom is het belangrijk dat de juiste keywords in je headline staan. Gebruik begrippen die overeenkomen met begrippen die in je profiel voorkomen, daardoor kun je hoger in de zoekresultaten komen! Vaak zijn er verschillende synoniemen en variaties te bedenken op het begrip dat jouw werk het best omschrijft – zoals social media, sociale media, online kanalen, etc. Kies voor het begrip (of meerdere) waar volgens jou het meest op wordt gezocht. Combineer je samenvatting met je headline om vaker dezelfde keywords te noemen in je profiel.

 

Op zoek naar een baan?

Het merendeel van de LinkedIn gebruikers die op zoek zijn naar een baan gebruiken vaak de woorden ‘’beschikbaar’’ of ‘’op zoek naar een nieuwe uitdaging’’. Hoewel het goed is om actief aan je netwerk te laten weten dat je openstaat voor een nieuwe uitdaging, zoekt geen enkele recruiter hierop. Dit geldt ook voor het gebruik van buzzwoorden (gemotiveerd, ambitieus etc.). Laat weten wáár je open voor staat! Maak het specifiek en concreet: waar ben je goed in, welke problemen los jij op, wat voor soort baan zoek je en in welke branche?

 

Niet op zoek naar een nieuwe baan?

Ook als je niet op zoek bent naar een nieuwe baan is je headline belangrijk. Op veel LinkedIn profielen staat vaak een té algemene headline die bestaat uit functietitel en bedrijfsnaam, bijvoorbeeld: Banking Professional bij Jansen & Jansen (en hoeveel zijn er dààr niet van). Andere weinig zeggende voorbeelden zijn woorden zoals: Owner, Founder, of Freelancer. De kans is groot dat jij niet de enige bent met jouw expertise. Je kunt je headline daarom beter aanvullen met de verschillende rollen waarvoor je inzetbaar bent, je vakgebied, specialismes, certificering, etc.

 

Opvallen

Wanneer jij jouw eigen minisamenvatting hebt bedacht, is het belangrijk dat je LinkedIn headline opvalt. Daarvoor kun je allereerst gebruik maken van symbolen. Let wel op dat het symbool relevant moet zijn en dat je niet teveel symbolen gebruikt in je profiel. Hier vind je een lijst met alle symbolen die door html ondersteund worden. Wil je niet alleen opvallen, maar onderscheidend zijn en onthouden worden? Dan moet je soms een beetje creatief zijn. Als het uitnodigt tot verder lezen heb je je doel bereikt! Een voorbeeld: Risk Analyst | Gevreesd Scrabble-kampioen!

 

Andere voorbeelden
Secretarieel Office management Management assistente Personal Assistant

 Hypotheekacceptant i.o.v. Jansen & Jansen ► Hypotheek expert ► +10 jaar ervaring

Account Manager | Cisco-certified ► Providing IT solutions that keep your IT Infrastructure secure & running efficiently

 Manager Finance | Bruggenbouwer | Zoekt verbindende rol in internationaal team| Telecommunicatie | IT

 Office Manager | Management Assistant | Beschikbaar voor administratief ondersteunende functie

 

FRIEND'S EMAIL
Message